Paradis?

Varför är majoriteten av alla människor så jävla idiotiska? Det verkar inte vara en självklarhet med logiskt tänkande. Tänk om alla bara tänkte som mig vad bra det skulle vara.

Tänker på väldigt många saker som får mig att inse detta.. En av sakerna som upprör mig i detta nu är att jag hittade en människa på facebook som jag vet vem det är åtminstone.. Vi har aldrig varit kompisar eller så, utan jag bara vet vem hon är. Ser också när jag tittar på hennes bilder att hon inom loppet av 2 år avverkat typ 10  hundar. Hur kan man göra så!? Alltså enligt min mening får man verkligen ha 10 hundar om man vill och har plats, men hon har alltså skaffat en, avlivat den och sen skaffat en ny valp.. Och så har det fortsatt. Hur fan är man funtad?! Bara det jag undrar. Och givetvis snackar vi inte en helt vanlig golden eller chihuahau, utan det är rottweilers och amstaff. Dumma, dumma människa!

Måste passa på att berätta en egen anekdot.. För några år sen ringde min moster och frågade om jag visste någon som kunde ta sig an en pitbulltik.. Impulsiv som jag är (ibland) tänkte jag direkt att jag kunde nog ha tid för en (bråkig) pitbull.. Jag insåg dock mina begränsningar och avböjde. Hunden for runt till några olika människor som var villiga att ge henne en chans, men kom tillbaka till ägaren igen. Jag kunde via facebook se att ägaren beslutat att avliva hunden för att hon inte hade tid.. Okej, fine, hon försökte trots allt ge henne ett nytt hem, men det funkade inte. Men IDIOTEN skaffade två chihuahuor istället! Dom hade hon visst tid för? Konstigt..

Om nånting skulle hända mina hundar skulle jag förmodligen gå under, inte bli människa på lång, lång tid. Det verkar dock inte vara så för alla. Och de som inte har några känslor för sina djur (som man inte har om man bara kan avliva dom huxflux) borde kanske ägna sig åt frimärkssamling istället.

Kommentarer
Postat av: madde

Du har så rätt så rätt. Intressant skrivet! Kram

2011-04-19 @ 21:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0