Bra dag

Goder afton kära läsare.
Idag har jag haft en mycket bra dag får jag lov att säga.

Började med hårt, monotont arbete. Därefter stack jag iväg på möte, och inte vilket möte som helst. Näe, mötet när semester skulle diskuteras. Det gick alldeles förträffligt bra. Vecka 28-31 kommer jag att befinna mig på min altan i en solstol. Nu vet ni det också. Det är alltså fritt fram att våldgästa dessa veckor, då jag kommer att vara i stort behov av munhuggning (?) när jag bättrar på min bränna.

Efter mötet spatserade jag in på apoteket och köpte deras allra fetaste hudkräm. Jag som aldrig haft problem med vare sig dålig eller torr hud har nu drabbats av båda delarna. Kul!
Gjorde en spontansväng på Ica också och inhandlade lite nödvändiga grejer.

När jag kom hem på eftermiddagen tog jag mina fyrbenta vänner och gick en förjävla härlig promenad i skogen.
Det enda som inte var fullt så härligt var att det är himla blött och jockigt.. Men vad gör det om hundra år?
Skönt var det hur som.. Såg spår av nassarna som bökat upp i stigen.. Då vände jag och gick hemåt igen.

När jag kom hem igen rakade jag benen och smorde in mig med min nya superfeta kräm. Spirorna ser tacksamma ut måste jag säga. Och alldeles nyss ringde jag in min deklaration. Och tur som jag har (ibland) kommer jag att få tillbaka en redig hacka, och det behövs.

Nu har jag svept mitt kaffe och känner att jag förmodligen borde gå och björna.. jobbigt.
Over n out!


Bjussar på en bild föreställande min ohyggligt fotogeniske terrier som praktikant Johanna tagit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0