Ett litet

God kväll!
Nu tänker säkert du såhär: "Men vafasen, hon skulle ju ta bloggsemester!"
Och då svarar jag: "Man får väl ändra sig."

Jag har egentligen inte så mycket vettigt att dela med mig av, ni får helt enkelt nöja er med det lilla.
Tanken var att jag nu skulle befinna mig på någon fancy uteservering i Visby. Läget: Stabilt men överförfriskad.
Det hade inte varit fel. Det var så det var planerat. Som alltid kan jag inte planera saker för att det alltid kommer nå´t i vägen för mina planer. Denna gång en dum uppskjutning för jägarexamen. Som förvisso ska bli skönt att bli av med. Men jag hade ändå stått ut med uteserveringen. Är riktigt avundsjuk egentligen. Det suger.
Dock slapp jag ju allt strul med färjekrocken igår, men det hade liksom ändå varit värt det. Tror jag.
Anyway, nu laddar jag inför uppskjutningen som går av stapeln i morgon dag klockan 12:00. Den är egentligen inte dum, men det var dumt att det var just i morgon.
Hur som helst så hoppas jag ju givetvis att det kommer att gå strålande. Kärnträff på alla lerduvor, skjuter sönder haren, är klanderfri på säker vapenhantering osv osv. Jag hoppas verkligen det. Så snälla, snälla Gud. Hjälp mig att klara det.
Jag tror på mig, gör det Du också! 
Ett litet hinder kan vara att jag hela tiden skjutit med min karls hagelbössa. En fantastiskt medgörlig hagelbock som jag fallit pladask för. Tanken har hela tiden varit att jag skulle skjuta med denna på uppskjutningen. Men nu eftersom han befinner sig på gotland (som jag också borde) får jag helt enkelt skjuta med det som tillgås. Det måste gå bra.
Sen (om jag klarar mig i morgon, som jag måste göra) är det bara den JÄVLA älgbanan kvar. Jag hatar den. Jag tycker inte ens att jag behöver ha någon brådska med den, men det tycker minsann Bobbo. Fattar inte varför. Det finns ju knappt några älgar att skjuta, varför ska jag då göra det? Då kom han med vildsvinen som argument och det han sa verkade plötsligt vettigt. Urs.

Jäkla massa pladder mest, men det är ungefär det som rör sig i mitt huvud just nu, och har gjort i många månader.
Om alla kan hålla en tumme för mig i morgon förmiddag vore jag ytterst tacksam.


En bild som inte hör till texten ovan överhuvudtaget.
Annlo tyckte att jag såg underhållande ut när jag epilerade benen. Jag koncentrerar mig bara.


En helt annan bild som varken hör till texten eller bilden ovan.
Bobbo tyckte tydligen att jag var söt när jag sussade. Gulligt ju. (Drömmer nog en mara med tanke på ögonbrynens fattning.)

Ps. Om all den här texten försvinner slutar jag att blogga. Ds.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du klarade det ju galant jö! Bäst i gruppen. Guldstjärna. Grattis grattis grattis! :D

2009-07-27 @ 21:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0