Jag är lite rädd

Har precis tittat på "Från koja till slott" på 3:an.
Jag måste påstå att denna designar kvinna, Carouschka Streijffert, gör mig aningen rädd.

Hon ser ut som människor gör mest, men har ändå ett sorts designer utseende.
Långt stripigt grått hår som hon i någon desperat handling har försökt få blont. Utan att lyckas dock.
En äldre kvinna som ser ut att ha levt ett hårt liv.
Hon borde på något sätt vara en undergiven, nivålåg människa.
Men hon bara gör mig rädd. En sådan pondus skådar man inte allt för ofta. Hon har inte utseende, hon har inte personligheten man avundas, hon har pondusen.

Om jag skulle möta denna kvinna skulle jag med största sannolikhet buga mig inför henne.
Och inte för att jag är nivålåg, hon är bara av hög rang.

Ganska fachinerande att se.

Jag blev lite frälst av henne. Fast jag är lite, lite rädd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0