Oenigt huvud,öga

Det är när du tycker att det är som jobbigast som jag tycker att det är som skojjigast.
Jag försöker inbilla mig det iallafall.
Jag tycker om mig när jag tycker om dig. Jag faller. Du märker nog.
När allt bara blir en massa färger, du minns väl hur det var?
Färginferno brukade vi kalla det. Det tycker jag om.
När alla och allting blandades till en enda färg. En enig färg.
Som alla var och stod för. Det var då vi var som bäst.
Jag känner att det kommer att ske igen.
Det är det som får mig att vara jag, mig och vi.
Jag ser vad du är, och det du varit.
Jag tycker om allt. Speciellt det skära.
Det gör dig till mer. Mycket mer.
Jag ser DIG, inget annat. Ser. Dig.


Döm inte ut mig, stupid.


image107

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0