Onsdag

God morgon.
Jag är vaken igen, och måste påstå att jag vaknade för tidigt imorse. Det brukar inte hända.

Somnade som en prinsessa efter att ha sett "Sweeney Todd" igår..Och jag måste nog säga att jag älskar den filmen..Inte bara sättet den är gjord på, att det just är en musikal, utan också på grund av strålande skådespelar insatser av Johnny Depp och Helena Bonham Carter. Det sämsta med filmen måste vara slutet..Det känns på något sätt aningen stulet..Man skulle kunna föreställa sig hur Upphovsmannen till detta slut satt och brainstormade och tänkte : Ähh vafan, det är läge att låna slutet från Romeo&Julia..
Och det är jag inte så förtjust av. Ändå har filmen något som inte riktigt går att sätta fingret på. Den är brutalt charmig. Den är hemsk. Gullig. Och blodig. Alla som tycker om blod måste se denna alltså. För blod fanns det.
Den är helt klart sevärd..Men föraktar du musikalfilmer bör du avstå. Annars kanske du får utslag ^^

image144

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0