Lyckas

Om man har välvårdade och fina naglar känner man sig mer självsäker och det ser givetvis fräsht ut.
En klatchig färg eller en perfekt fransk manikyr.

Jag har dessvärre problemet att nagellacket börjar flagna dagen efter att jag målat. Det betyder att jag måste måla naglarna varje dag för att dom ska se fräsha ut. Det orkar jag aldrig en längre tid, så när jag målat naglarna varje dag i en månad, och dom börjar växa till sig riktigt bra, så klipper jag dom för att jag inte orkar måla mer. Jätte tråkigt, eftersom jag egentligen är väldigt mån om mina naglar.
Nu har jag hittat några väldigt bra produkter som fungerar utmärkt!

Det är Mavala´s nail care box. Den innehåller sex stycken kanonprodukter!





1. Börja med att ta bort gammalt nagellack med Mavala nagellacksremover.
2. Applicera nagelbandsremover runt nageln. Rulla försiktigt tillbaka nagelbanden. Skölj händerna noga.
3. Pensla nagelspetsarna med genomträngande nagelhärdare för att naglarna ska hålla bättre.
4. Pensla på skyddande underlack för att nageln inte ska skadas av nagellacket. Motverkar också missfärgning.
5. Måla naglarna med valfri färg.
6. Applicera högglansigt överlack över färgen för att undvika att färgen flagnar.
7. Sist lägger du på snabbtork för nagellack, detta fördjupar färgen och torkar nagellacket så att du slipper kladd.

Dessa produkter fungerar alldeles utmärkt på mina naglar. Och jag behöver inte måla lika ofta.
Färgen sitter flera dagar utan att flagna, och glansen gör att naglarna alltid ser nymålade ut!

Nämnde jag att jag fick denna fantastiska lilla låda av min svärmor i julklapp? Snällt va?!


Kommentarer
Postat av: Becca

Mina naglar behöver tittas till ;) ha det i minnet.

2008-12-28 @ 00:46:56
URL: http://rebeccaoscarsson.blogg.se/
Postat av: Annlo

Will do. Will do.

2008-12-29 @ 19:15:10
URL: http://whiteportion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0