Nostalgi

Hej,
Ännu en helg är skrämmande nog slut. Det går orimligt snabbt när det är några dagar ledigt.
Samtidigt har man helgen fullt uppbokat och bara fara mellan viktiga saker man bara måste göra, och då har ju tiden en tendens att gå lite snabbare. Kanske är därför?


Sitter nu och tar vara på dessa få timmar som är kvar  av denna helg. Tittar på "Tjorven och Skrållan". Himla skojjigt.
Saltkråkan, eller egentligen vilken Astrid Lindgren klassiker som helst, kunde man sitta klistrad framför i timmar när man var liten. Delvis fortfarande måste jag säga. Vilka mästerverk. Men karaktären "Stina, hemma på våran gata i stan" måste man nog ha väldigt jävla bra fantasi för att komma på. Vilken jävla jobbig unge. Kan inte riktigt rå för att jag sitter och önskar död åt ungen, trots att hon bara är en dum liten flicka. Det är konstigt. Jag kan nästan minnas att jag tänkte likadant när jag var liten. Ännu konstigare.

Helgen har iallafall varit ganska trevlig.
Fredagen skulle bjuda på nykter utgång på trädgårn. Varje gång jag är nykter i överförfriskade sällskap lovar jag mig själv att vara fullast nästa gång, och igen står man där och förklarar för någon gammal bekantskap att man faktiskt kör för kvällen. Hur kul är det? Det är helt värdelöst. Iallfall när sällskapets medlemmar visar tendenser att aldrig kunna förhålla sig till uttrycket "lagom". Men hur som helst, fredagen var rätt trevlig. Inte rolig och inte tråkig, men trevlig.
När man dessutom vaknar upp morgonen efter och tycker sig ana en svag bakfull-känsla, lovar man sig själv att vara full som en kastrull nästa gång.
Gårdagen och dagen har passerat ganska lugnt och fint. Jag har umgåtts med min man och bara tagit det lugnt. Lovely.
Nu ska jag ägna mig åt andra viktiga saker.

Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0