Hår katastrof

Hej.
Jag har ett problem. Mitt hår vill inte vara med längre.

Har sällan sett på maken till sämre hår än mitt eget nu alltså. Det sägs att det är för slitet. Men jag tänker då såhär:
Jag färgar/tonar inte ens mitt hår speciellt ofta, och andra gör det typ dagligen. Varför vill deras hår vara med för?
Jag känner mig orättvist behandlad av hårfen. Dumma dumma hår. Jag kanske snaggar mig, vem vet.
Hur som helst är detta en himla världslig sak. Näe, inte alls världslig. Så glöm det bara.
Denna dag önskar jag kunna säga att jag har ägnat åt viktiga studier, men det vore lögn. Jag har jobbat lite, haft lite hemma spa, ta-hand-om-sig-själv-och-sitt-hår-tid kan man säga. Mysigt. Och nödvändigt.
Tänkte senare under kvällen ha lite nagelvård också tror jag. Minst sagt nödvändigt det också.

Igår var det ju förresten säsongspremiär för "Desperate housewifes", skojjigt värre. Saknat den där serien alltså. Den är fantastisk. Och ikväll ska det väl vara "Greys" om allt står rätt till.

Igår kväll kikade jag btw på en ganska hyffsad rulle. "Dan in real life" (eller som nån klyftig svensk så checkt översatte det "Min brors flickvän") Ibland kan jag undra vilka fån det är som översätter filmtitlar från engelska till svenska. Oftast känns det som att det är hämtat ur luften.Konstigt!
Såna grejjer gör mig arg.
Simpla saker.
Och Engla mördare. Fy.

Laga mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0