Mirakel

Jag kom ju ihåg en mycket märklig sak som hände mig i fredags natt.
Jag hade ju varit hos Bobbo på middag, och klockan var mycket, så jag beslöt mig för att åka hem.
När jag kom ut var det nån/några minusgrader, inte jättekallt, men det kändes in i märgen på något sätt.
Biljäveln var såklart helt isig på rutorna, så jag hoppade in, startade och hade full patte på värmereglaget.
Sedan klev jag ur bilen igen för att skrapa rutorna. När jag sedan satte mig i bilen igen var den varm och mysig. Så jag körde iväg, försiktigt såklart, med tanke på vetskapen om att termometern hade visat på minus, det kunde vara halt. Jag körde i godan ro, och trallade med biten på radion. Sen när jag körde i Ekebyholms allén, kom det upp en rovfågel (troligtvis en ormvråk) och flög jämte mig i bilen, precis utanför rutan. Det var dimmigt ute, och sedan såg jag hur den flög lite snabbare än jag körde, så att han liksom kom före mig, men inte framför bilen, utan i diket bredvid vägen. Där satte han sig i ett träd, och precis nedanför trädet stod det två rådjur. Jag är övertygad om att fågeln var skickad av min skyddsängel. Om inte fågeln hade satt sig i det där trädet hade jag aldrig uppmärksammat rådjuren, och med tanke på sikten, hade jag troligtvis kört in i dom.

Tack du gode.

image68

Kommentarer
Postat av: Max

Eller så hade fågeln planerat att du skulle köra ihjäl rådjuren, så att han kunde snaska rådjurssadel hela veckan.

2007-10-23 @ 22:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0