En fundering

Jag tänkte nu ta itu med en fundering som länge tyngt mig. Någon kanske eventuellt är mer psykiskt utvecklad än mig och har svaret.

Jag har svårt att ta komplimanger som handlar om de kläder jag har på mig, en väska jag köpt, eller ett par schyssta skor. Om någon prompt måste yttra: "Gud vad fina skor!" eller: "Vad snygg tröja!" tar det emot för mig att tacka.. Jag brukar säga "ärs" lite nonchalant och skamset.. Jag vet liksom inte riktigt vilket ord som passar sig just där.. Och tro mig, detta har gäckat mig länge.. Vad i helvete ska man svara?! Ska man säga tack? eller vad skulle passa?
Jag anser att det inte passar sig att säga tack, då det troligtvis inte är jag själv som har designat och sytt den superduper-svinsnygga-tröjan, då kan jag heller inte tacka.. Eller skorna, jag har inte gjort dessa heller..
Då undrar jag; tackar man för komplimangen om ens goda smak? eller vad rör det sig om egentligen?

Det är en helt annan sak om någon skulle säga; vad fin du är, eller nå´t liknande.. Förhoppningsvis är det då inte de materiella ting man syftar till och då har man all rätt att ta åt sig..

Hur som helst, har du ett sunt resonemang angående detta att dela med dig av, tveka inte!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag rekommenderar:



-"men gud vilken snygg tröja"

-"Ja, visst är den. Det tycker jag också! Jag ska framföra att du också tycker det till designern."

2009-03-08 @ 19:39:58
URL: http://improveme.se/emskling
Postat av: Anonym

vill du ha hjälp med din bloggdesign så kan jag hjälpa dig. kontakta mig på jennie[email protected]

2009-03-08 @ 19:45:48
URL: http://loadedgun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0