Okunskap

Har precis tittat klart på "Boston tea party".
Skojjiga män utan skrupler kan göra en annars så tråkig tv-kväll lite roligare.


Jag insåg dock under programmets gång att jag inte kan min religion. Alltså inte MIN religion utan religion i största allmänhet. Jag vill inte kalla mig kristen. Men ändå troende på nå´t sätt. Hur som helst om någon har svaret på frågan som följer, hör gärna av dig. Detta skulle kunna bespara mig flera sömnlösa nätter.
Varför blev jesus korsfäst? Vad hade han begått för brott för att förtjäna det?

En annan fundering som bidrar till mina sömnlösa nätter är följande:
Människor har hår på kroppen av en anledning. Alltså att håret ska skydda något specifikt. Men hur kan det då komma sig att män får skägg? Var guds tanke att männen skulle göra något som vi kvinnor inte skulle? Jag menar annars skulle ju vi också ha skägg (peppar peppar)? Om någon även har svaret på denna..tveka inte.

Nu, many hours of "Gossip girl".


Magnifcent.


Kommentarer
Postat av: Annlo

Vi skulle ju kunna diskutera jesus och hela den skiten på torsdag om du inte är upptagen? Jag är insatt. Kraaaaam!

2008-12-16 @ 11:34:45
URL: http://whiteportion.blogg.se/
Postat av: Max

Varför har män skägg?



Skägg är ett exempel på det man kallar sekundära könskaraktärer. Det är en egenskap som inte har någon funktion i samband med den egentliga parningen eller de fysiska processer som sker vid produktionen av ägg- och sädesceller men som visar att innehavaren tillhör ett visst kön. Fenomenet är vida utbrett i djurriket och kan anta många olika former. En av de största och mest färgsprakande könskaraktärerna är påfågelshannens enorma stjärt. Den har i sig ingen praktisk funktion, men när den är uppfälld råder det ingen tvekan om att bäraren är en hanne. En sekundär könskaraktär har dessutom den fördelen att den ger honan en möjlighet att bedöma hannens styrka. Ju kraftigare och mer utvecklad karaktären är, desto starkare är hannen. Ett potent skägg signalerar alltså att här är en man med en viss position, som är värd att intressera sig för med avseende på parning. Utvecklingen av sekundära könskaraktärer styrs i hög grad av hormoner. Kvinnor har inte skägg, eftersom de inte har de hormoner som behövs för att utveckla det. De har däremot en rad andra sekundära könskaraktärer som tydligt berättar för hannarna att de har med honor att göra.



Källa: Illustrerad vetenskap

2008-12-16 @ 12:05:29
URL: http://maxl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad skulle jag göra utan google? ;D

2008-12-16 @ 16:29:21
Postat av: Becca

Jesus blev korsfäst eftersom han fick med sig folket att tro att det inte var kungen (kejsaren, eller vad tusan dom hade) som styrde. Utan det fanns någon som var mäktigare än honom. Därför korsfästes han för att han inte skulle få mer sig flera olia folkslag! Här har du någon som har konfimerats ;) haha <3

2008-12-16 @ 17:34:34
URL: http://rebeccaoscarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0