Pensionärs afton

God afton,
Jag sitter pinsamt, djupt försjunken i "Koloniområdet Iris".


Det känns inte riktigt som att det är min grej att titta på när bohemiska människor försöker hitta på kreativa lösningar för att deras gurkor ska bli så jämna och fina som möjligt.
Men trots detta sitter jag och är djupt fascinerad. Ibland önskar jag att jag var pensionär. Det man har att bry sig om är blommorna och gräsmattan. Det kan mycket väl vara en förutfattad mening jag skapat om gamlingarna. Och jag tror att jag drar alla över en kam. Hur orättvist och omoraliskt det än må vara. Jag är inte mer än människa, fast jag ibland önskar det. Nej, ha en liten stuga att bo i, och några rabatter att påta i när man känner för det. Ett växthus är absolut ett krav. Så ska iallafall jag ha det när jag är pensionär. Man kanske skulle skaffa sig en kolonilott? Det vore helfestligt!

Jag och Tina hade förövrigt planerat att våldgästa vår kära väninna Ann-Louise till helgen, men det visade sig att hyndan hade arbete för sig. Tragiskt. ^^
Fick helt enkelt ta det en annan gång. Men jag hade allt sett fram emot att beträda "Dasset".


Nu ska jag fokusera på kolonin
Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0