14 månader senare..

..är jag tillbaka och jobbar igen. Och skoja inte att det är dom snabbaste 14 månaderna i hela mitt liv. Bara svischade till kan man säga.
 
Började tisdagen förra veckan. Ska vara ledig måndagar ett tag framöver så att pappan kan jobba åtminstone en dag i veckan. Sen är han pappaledig resten. Skönt att vi kunde lösa det så, hade känts mindre kul att kasta in honom på dagis direkt. Nu får han åtminstone en månad till hemma den lille prinsen. Sen börjar han ju gå bara 15 timmar/vecka så det är väl överkomligt också tycker jag.
 
Min lille gosse (som jag förövrigt fortfarande tror är en bebis) går like a boss! Helt plötsligt bara en dag i juli tog han 11 steg. Dagarna efter det tyckte han bara att vi var jobbiga som tjatade på honom om att gå hela tiden, så han slutade igen. Nu däremot, går han som om han aldrig gjort annat! Duktig!
 
Igår, för att babbla (?) om nåt helt annat fick jag ett infall när jag gick igenom posten (läs reklamen) och bad min karl svänga in på Jula och köpa en hylla. Denna hylla hade jag tänkt att jag skulle måla å så skulle den bli jättetjusig. Idag när solen sken som mest kom jag att tänka på hyllan och bestämde mig för att gå ut och stryka på den färg lite snabbt. Släpar ut hylla, bockar att lägga den på, färg å allting.. vad händer? Såklart börjar det regna från i princip klarblå himmel. Det händer bara mig. Jag övervägde några sekunder att bara gå in å låta skiten ligga där å bli blött men tog mig sen i kragen och började springa in med delarna till den nymålade hyllan. Sabla skithylla. Om ni har tur kanske jag orkar ta en före- och efterbild på väggen där hylljäveln ska sitta. Bara kanske.

Min badande skitunge!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0