Intetsägande intryck

Tisdagar i all ära, men denna dag hade jag mer än gärna hoppat över.

Uppstigning 07:15 för att vara hundvakt åt Mogges syrra Tassa. Jag hade väntat mig att det skulle bli ett jävla rännande och busande. Jag med min utomordentliga förmåga att tänka hade en plan: En promenad i skogen skulle säkert trötta ut dom små. Lättare sagt än gjort. Jag tänkte både 3 och 4 väldigt onda tankar under denna promenad, som för övrigt inte blev så lång pga mitt bristande tålamod. Väl inne igen for dom runt som torra skinn och härjade. En till lösning: Jag särar på de så att de kan lugna ner sig och sova. Mogge fick åka in i sovrummet. Och tro´t eller ej, men lugnet infann sig. "Genialisk idé", tänkte jag berömmande om min lösning. Lösningen skulle dock inte fungera särskilt länge eftersom Mogge uppenbarligen kände sig väldigt upprörd och som straff pissade ner min säng. När jag upptäckte detta stod han mitt i kaoset och viftade på svansen. Jag svär på att han flinade. Hundjävel! 
   Det var bara att sanera sängen och börja tvätta. Vid det här laget var jag alldeles tom. Jag kunde inte ens vara arg. Jag var bara fullständigt utmattad, och började tänka tankar på ett liv utan djur.. Jag släppte förvisso den tankegången ganska omgående. Men att tanken ens uppenbarade sig är ett bevis på allvaret i situationen.
När Tassas matte anlände vid 14:30 infann sig en mindre lycka.

Där har ni min dag. Ingen är avundsjuk. Och det är ett under att jag inte svimmat av utmattning ännu.


Det syns inte på´n att han är kaxig, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0