Årets längsta dag

God afton läsare. Har dagen varit till belåtenhet?
Min har varit bra i sin enkelhet så att säga.


Jag har börjat kliva upp tidigt om dagarna numera. Tidigt för mig är 09:00, vilket jag också ställer klockan på varje morgon, sedan kliver jag upp 10 och är förbannad på alarmet. Det är så det ser ut. Eftersom jag är van att kliva upp fram emot 11-12 så blir mina dagar förjävla långa nu.
   Först gör jag mig i ordning, går ut i köket och gör i ordning te och hårda mackor, startar datorn, kollar mejlen, jobbar ett par timmar, läser bloggar och andra skojjiga saker, slösurfar, jobbar lite till, käkar lunch..Sen, efter lunchen, det är då mina två timmar jag förlorade innan kommer ikapp mig. Jag sitter då rätt upp och ner och stirrar in i väggen i ett desperat försök att komma på något skojjigt att sysselsätta mig med. Oftast lyckas jag inte komma på nå´t, så jag fortsätter med stirrandet. På eftermiddagarna sen finns det saker att göra. Tur det kanske.

I morgon ska jag dock iväg på kurs till självaste huvudstaden. Kul med lite omväxling! Den håller på 09:00-16:00, då slipper jag mina "stirra-in-i-väggen-timmar" och det är superskönt!
Jag blir dock hämtad 07:30, omänskligt tidigt för att vara i min värld, men det får helt enkelt gå.
I och med att det är uppstigning 06:30 (!) så är det helt klart läggdags nu.

Auf wiedersehn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0