Hjärnsubstans

Hej kompisar.
Jag är inte frisk, men jag känner att jag lever så att säga.


Jag badar i snorpapper och vart än jag ser finns tomma näsduksförpackningar, tomma nässprayer och halstablettaskar av alla de slag. Jag har i vanlig ordning åkt på en dunderförkyldning. En mördarbakterie har invaderat mitt immunförsvar.
Jag känner mig påtagligt försvagad. Varje gång jag ser en tillstymmelse till ljus drar min nysreflex igång och det exploderar milt uttryckt. Allt är i sin ordning med andra ord.

Efter dessa ömkande rader kan jag nog fortsätta med mitt liv. Jag tror dock att man blir osmart av att vara förkyld.
Jag skriver ständigt fel och stavningen är inte på den höga nivå jag är van vid. Jätte konstigt. Är det för att jag har så mycket snor i mitt huvud månne?
Jag hävdar fortfarande att det är hjärnsubstans som rinner ur näsan vid förkyldningar. Mitt IQ borde därför inte vara mycket att skryta med efter alla jävla förkyldningar jag åker på. Men jag är inte bitter.
Jag tar en näsduk och några sprut med nässprayen och sen är jag glad. Så glad jag bara kan.

Ikväll drar min jägarexamenskurs igång och jag är spänd på att komma igång med detta! Kan nog bli en spännande, rolig och givande kurs. Jag är dock lite rädd att jag ska lyckas skjuta någon när vi ska komma igång med det, men jag håller tummarna för att det ska gå strålande.

Nu ska jag äta köttbullar och makaroner, halvfabrikat is the shit!
Adios


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0