Äckliga barn

Jag har riktigt lyckats nu, tycker jag. Om någon, mot all förmodan, skulle ha något otalt med min design, håll det för dig själv. Jag är nöjd.
Det har varit en skaplig dag idag. Började med lite pul på datorn och sen kom ju som bekant min vän Änn-Lovajs och fikade. När fikat och firandet var "färdigt" styrde hon kosan mot Rialaskogarna för att finna svar i bibeln. Jag avundas henne och hennes tro. Den är så stark!
- Hoppas du fann svaren du sökte min vän.


Efter det arbetade jag flitigt i ett par timmar och åt pannkaka. Det var gott. Efter dessa delikata saker lyckades jag få med min mor på en härlig prommenad. Eller ja, den hade kunnat vara härlig. Och det var den tills vi mötte äckliga ungar (typ 13 år). Och dessa hade mage att kalla min hund för vildsvin! Förstår ni vilken brist på respekt äckliga barn har i dagens samhälle?! När jag var liten var jag livrädd för människor som var äldre än jag. Men det har helt klart ändrats. Det var bättre förr. Jag svarade äckelungen som kallade hunden vildsvin på samma mogna sätt. Jag sa att hon ÄR ett vildsvin. Det kändes så himla bra. Konstigt bra. Jag hade lust att släppa lös hunden och säga att han kunde äta äckelungen och hennes kompisar, men jag avstod. Man måste tänka på vad man ger sin hund. Han hade troligtvis fått massa elaka sjukdomar om han ätit dom. Det hade varit en skam på en så fin hund.
Urs! nu blir jag arg igen. Jag förstår verkligen inte vart samhället är påväg om dessa äckliga människor är vår framtid.
Jag vet bara att jag inte vill vara en del av det. Det är säkert.

När vi kom hem igen och jag hade lugnat mig en smula beslutade jag mig för att cykla till stallet också, för att få ut mina aggresioner. Dessa rann av mig under turen. När jag och hund var på väg hem därifrån ringde min man och sa att dom skulle hämta mig nu..Va? Vadå hämta mig? Satan! Jag skulle 30 minuter senare befinna mig i Långsjöskolans idrottshall för att titta på Svägerska litens julshow. Jag hade förträngt det. Jag har aldrig cyklat så snabbt förut och jag tvivlar på att hund sprungit så fort. Jag befann mig i idrottshallen på utsatt tid, men det var givetvis fullsatt. Jag fick stå med 10 cm klackar och spaghettiben (efter cykelturen hem). Det var inte det bästa som kunde hända, men som tur är var showen jätte bra och det var värt att utstå dessa plågor.

Nu däremot ska jag sova jätte mycket.
Förresten, om det här inlägget inte blir publicerat kommer jag aldrig mer att blogga!
Natti natt!


Vildsvin? hah


Kommentarer
Postat av: Annlo

Hehe vilka härliga ungar. Tror bilden är borta nu....

2008-12-19 @ 11:54:54
URL: http://whiteportion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0