Herre jösses!

Godkväll kära läsare.
Hoppas att helgen har varit till största belåtenhet.
Det är du värd.


Min helg må jag säga har varit mycket utöver det vanliga.
I fredags chillade jag bara framför tv:n och det var hur skönt som helst.
Man måste faktiskt unna sig själv några sådana bara-ta-det-lugnt-kvällar i månaden, det mår man bra av.
Igår (lördag) sov jag länge, och det förtjänade jag, när klockan började närma sig middag stack jag och Tina upp och utfodrade djuren. Mjau. Efter detta kastade jag mig hem, käkade onaturligt lite tacos (olikt mig) och sedan hoppade jag snabbt som ögat igenom duschen.
Stressad som ett och annat monster kastade jag på mig kläder och smink, slängde ner vinet i en plastpåse, lastade Manne och for iväg till Tina.
Hennes bäbissyster Wilda kan vara den sötaste ungen världen någonsin skådat. Och tro det eller ej, men hon satte sig frivilligt i mitt knä!! Vi läste en psykologibok tillsammans, och vi fann det båda väldigt givande.
Efter att bäbis-Wilda lämnat oss korkade vi upp vinet, och pluggade lite TP-frågor. ^^
Efter mycket väntande och en och annan vision dök karlarna upp, David & Simon, som förövrigt är världens segaste människor. Vi fortsatte dricka vin, och spelade ett halvt parti TP, men jag tror att de synade våran bluff, så det var inte skojjigt. Vi la ner det projektet. Efter mycket mera vin och massa babbel begav vi oss till stadion för att återigen göra av med adrenalinet och det var trevligt. Efter detta är allt mycket suddigt. Man skulle kunna påstå att jag vart rejält överförfriskad, och det är faktiskt olikt mig. Men jag blidde det, hemskt obra.
När jag sedan beslöt mig för att låta Manne ta mig hem, fick jag det bekräftat, det regnade. Jag gillar inte regn värst mycket. En plågsam natt på soffan väntade, och tro mig, den var plågsam! Tinas soffa är hemskt bekväm att sitta i, men jag måste vara ärlig och påstå att den var värdelös som säng.
När klockan började närma sig halv tolv ringde min mor, och jag bad henne att hämta mig, en färd på Manne hem i det tillståndet skulle bara kunna sluta i katastrof. Det var jag inte villig att utsätta mig för.
När jag väl skulle resa på mig kände jag hur jag verkligen mådde, och det var inte bra..
Efter ett abrupt hejdå och nästan en kräka åkte jag hem, hällde i mig ett par red bull, sov ett par timmar, och sedan har jag bara vandrat runt här hemma som en levande död. Hemsk dag.
Har återigen tänkt tanken på att bli nykterist..tills nästa helg iallafall. Bra deal.
By the way, skrupler=bulle

     image85

Visste ni förresten att Syndikalism är en samling tankar, rörelser och tendenser som delar det gemensamma målet att förändra det kapitalistiska samhället genom aktioner från arbetarklassen. För syndikalister är fackförbunden inte bara de praktiska verktygen för att omforma kapitalismen, utan även verktygen för att styra samhället med majoritetens intressen i åtanke. Industri och regering i ett syndikalistiskt samhälle skulle styras av sammanslutningar av fackförbund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0