Förbrytare

Nåja, för att inte bevisa för alla människor att jag troget stöttade Daniel, så tänker jag här och nu lämna detta hemska skede bakom mig. Fast jag hatar fortfarande Amanda, hon kan dra hem till skåne!

Såg en intressant dokumentär igår kväll, ni som inte redan märkt det så är jag ett "big fan" av dokumentärer, just för att dom gör mig så himla förbannad. Anyway, den handlade om ett fängelse i Kalifornien. Och det var helt galet. Fick följa med internerna där inne. Det var så ras-uppdelat så ni kan inte föreställa er. Latinamerikanerna, svarta, vita och "others" (som bestod av asiater och andra mindre vanliga folkslag i USA). Fängelset hade 500 fler fångar än vad det var tänkt från början. Därav förstår ni att det inte fanns så gott om plats för alla dessa förbrytare...120 stycken hade dom stoppat i gymmet. De släpade ut alla träningsmaskiner och ställde in ett 50-tal 3-våningsängar (alltså med 3 slafar), så hela gymmet bestod i princip i ett inferno med massa sängar. Konstigt.
Men, jag tänker ju då så här..Ofta tänker jag som så, att har man gjort något så grymt att man måste sitta i finkan, så får man fasen ta våldet och allt annat som fängelserna innebär. Men om man proppar in 120 fångar i en sal, och säger : "Nu ska ni bo här allihopa, bara så att ni vet". Vad i helvete tänker man på?! Det var inte så att dom bara släppte in vita där eller bara svarta, NEJ, dom släppte ihop svarta, vita, latinamerikaner och allt ni kan tänka er!
Vad tror ni händer då? Jo, dom spöar på varandra, och iprincip dödar alla som inte är av ens egen "ras".
Jävla muppar som styr det där tycker jag. Det pågick värsta sortens raskrig där, men de som arbetade på fängelset vidtog inte några åtgärder!!!
Vafan, har man inte celler så att det räcker åt alla så får man väl fundera på att bygga ut eller nåt!
Dumskallar finns det nog av.
Ville bara berätta om denna intressanta dokumentär..Så nu vet ni =)

       image84

Hej hopp pillesnopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0