minst sagt förbryllande...

Japp, god förmiddag alla människor.
Jag klev upp 10:00 imorse, kors i taket.
När jag satt och käkade frulle framför tv:n hittade jag en intressant dokumentär på "Animal planet", den handlade iallafall om späckhuggare. Ni vet rädda willy?
Sedan dom filmerna har iallafall jag fått för mig att späckhuggare är fredliga och vänliga djur som livnär sig på plankton, men dom äter faktiskt sjölejon kutar, och det tyckte jag var lite konstigt.
Hela "rädda Willy"-serien har fört med sig en slags konspirationsteori som är befäng!
Detta störde mig mycket, dessutom kan dom äta människor.
Visste ni förresten att späckhuggaren tillhör den största delfin-arten?
Hade ingen aning om att dom var en sorts delfiner...men men, det är inte så skojjigt att få en sådan tankeställare sådär direkt på morgonen..

Hejrå!

Kommentarer
Postat av: Max

Jaa, de heter väl knappast Killer Whale utan anledning? ;D
Inte späckhuggare heller för den delen.

2007-12-07 @ 01:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0